lørdag den 29. oktober 2011

DIY The Norwegian Houseslipper

Som lovet kommer her en DIY til det jeg vil våge at påstå, er verdens nemmeste strikkeopskrift!! THE NORWEGIAN HOUSESLIPPER  
Jeg har valgt at strikke i to farver, da det gør kvadraterne tydelige. Så bliver det lettere for jer at følge med. 

HUSK at strikke i ren uld, så det kan filtes i vaskemaskinen!!! Brug garn der passer til pind 6-8.


Str 37-39 

Læg 15 masker op og strik til du har en kvadrat. Tæl hvor mange pinde (eller "riller") du har strikket, så du kan gentage det ved de næste kvadrater.

Strik 4 kvadrater, hvor du skifter farve mellem hver kvadrat. Strik derefter 2 kvadrater i samme farve og luk af.

Du skal nu samle 15 masker op på siden af den yderste kvadrat, skifte farve, strikke en kvadrat, skifte farve igen og strikke den sidste kvadrat, så du har samme form som vist på billedet. De to forme bliver til 2 hjemmesko (et par) og skal IKKE syes sammen!

Fold de to ensfarvede kvadrater sammen og sy op til der, hvor den lyse kvadrat begynder.












Fold de to sider, så de ligger parallelt.







Sy sammen, som vist på billedet.







Vend formen om, så den ligger som vist på billedet.







Fold de to nederste kvadrater ind langs den åbne kant, så skospidsen dannes.





Sy til midten, som på billedet.



Tag det yderste kvadrat og før det ind til midten.
Nu begynder det at ligne noget ;-)


Sy sammen og vend vrangen ind.                                              
  Så en tur i vaskemaskinen (ikke alene, så bliver de filtet for tæt) og så                            FÆRDIG!!






 

6 kommentarer:

  1. super Signe! endelig en DIY på tøfflene.
    følgere og medlemmer tror jeg strengt tatt er det samme, men å få flere følgere krever tid og tålmodighet. en give away hjelper også og være aktiv på andres blogger.
    markedet er på Paradis og jeg har mange sommerfugler i magen.
    håper å se dere etter jul!
    klem m

    SvarSlet
  2. Hvad størrelse bliver skoene?
    - selvfølgelig alt efter hvor mange gange de bliver vasket

    SvarSlet
  3. Hej Signe.
    Fandt din blog da jeg søgte på strikkede filtede futter. Er ikke nogen haj i at strikke og tænkte denne DIY må jeg også kunne?! Er startet op og strikker derud af......tænker at når den laver knækket har du så taget flere masker på...eller har du syet "L" sammen? Altså strikket 2 stk. lige (en kort og en lang) og så syet eller???
    Glæder mig i hvert fald til det færdige resultat :0)
    Strikke hilsner Sissel

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
    2. Hej Sissel.
      Fedt at der stadig er nogen der finder vej til min blog, selvom jeg desværre ikke er så aktiv herinde længere :) Jeg copy-paster lige den del af min DIY hvor jeg beskriver hvordan man strikker det sidste stykke ud til siden. Man kan både strikke det for sig og sy det på, men du kan også følge denne anvisning: Du skal nu samle 15 masker op på siden af den yderste kvadrat, skifte farve, strikke en kvadrat, skifte farve igen og strikke den sidste kvadrat, så du har samme form som vist på billedet. De to forme bliver til 2 hjemmesko (et par) og skal IKKE syes sammen!

      Håber det var til hjælp!
      Glædelig jul!
      Signe

      Slet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet