mandag den 13. februar 2012

Se hvad jeg kan!!

Yes sir, jeg strikker efter mønster!! Dette er altså første jeg har kastet min ud i at strikke andet end huer, halstørklæder og tøfler. Det er en prøvelse for tålmodigheden, men hvor er det fedt at se at det rent faktisk bliver til en trøje!

Da jeg gik i gang var den tænkt til min nevø, men med den fart han har på tror jeg desværre han når at vokse ud af den før den er færdig. Så er det jo godt at jeg har en anden gravid søster, en gravid svigerinde og en gravid venind, så der skal helt sikkert nok komme afsætning på syslerierne!!


Jeg har faktisk fået strikket 1 1/2 ærme siden jeg tog disse billeder, så det begynder at ligne noget.


På billedet herunder har jeg elastikker på strikkepindende, men det er altså bare for at maskerne ikke skal falde af mens jeg strikker ærmer.


5 kommentarer:

  1. Lækre striber. Det er så spændende at lære noget nyt og det ser ud til at du har fået blod på tanden i forhold til mønsterstrikning. Tillykke med det:-) Glæder mig til at se det færdige resultat. Rikke

    SvarSlet
  2. Ja striber går nok aldrig af mode og jeg glæder mig til at vise frem når blusen er færdig;-) Jeg er forresten blevet inspireret af et halstørklæde/sjal jeg har set på din blog, hvor hver anden stribe strikkes med to tråde. Hvilken slags garn bruger du til det?? Det kunne nemlig godt være mit næste projekt!!

    Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er strikket i garn fra Isager. Spinni Tweed og Tvinni Tweed. Jeg har strikket skiftevis med 2 tråde og 1 tråd (kun Spinni). 4 pinde af hver. God fornøjelse:-)
      Rikke

      Slet
    2. Tusind tak! Det vil jeg glæde mig til!!

      Slet
  3. Jeg er lidt misundelig! Jeg har nemlig endnu ikke fundet fidusen når det kommer til at strikke trøjer - nu er det godt nok længe siden jeg prøvede selv, så måske jeg skulle prøve igen?

    SvarSlet